Mijn naam is Esther Fleurbaay. Nadat ik in 1996 de opleiding fysiotherapie heb afgerond heb ik eerst een aantal jaren in een verpleeghuis en in een particuliere praktijk gewerkt. In 2002 heb ik vervolgens de opleiding Kinderfysiotherapie afgerond en sindsdien werk ik alweer ruim 12 jaar als kinderfysiotherapeut.
Voordat ik in 2004 mijn eigen praktijk voor Kinderfysiotherapie in Ermelo startte, werkte ik vanaf 2002 als kinderfysiotherapeut bij paramedische praktijk “de Klimboom” in Lelystad. In deze praktijk ligt de basis van mijn passie en liefde voor de Sensorische Informatieverwerking. Mijn geweldige en bevlogen collega’s daar, lieten mij zien hoeveel meer met kinderen te bereiken is, wanneer je aansluit bij het spel en de beleving van het kind en de Sensorische Informatieverwerking hierbij op een adequate manier inzet.
Vanaf 2011 geef ik naast het behandelen in mijn eigen praktijk, workshops op scholen en sinds 2012 ben ik docente Sensorische Informatieverwerking. Daarnaast geef ik tevens incompany trainingen gericht op het borstel- druk programma. Ik vind het geweldig om mijn passie op deze manier te kunnen delen en te combineren met het behandelen.
In 2014 heb ik estaSI trainingen opgericht en de cursussen Sensorische Informatieverwerking overgenomen van Facet trainingen. Samen met Cor en Erik geven we cursussen aan paramedici maar ook aan “anders opgeleiden”. Met elkaar hebben we deze cursussen vorm gegeven. We zijn een hecht team, waarin we elkaar aanvullen en uitdagen om zo de cursussen Sensorische Informatieverwerking iedere keer weer naar een hoger niveau te brengen.
Ik ben dan ook trots op mijn samenwerking met deze ervaren docenten en op ons cursusaanbod waarin theorie en praktijk elkaar voortdurend afwisselen. Belangrijkste uitgangspunt hierbij is, dat we iedere cursist, vanaf het begin tot aan het einde van de cursus, via zijn/ haar eigen leerweg meenemen, waarna de cursist zelfstandig in zijn eigen werkveld aan de slag kan.
Graag daag ik iedereen uit zijn/ haar eigen leerweg in één van onze zeer praktische cursussen te volgen en net als wij vervolgens enthousiast met ruime kennis over de Sensorische Informatieverwerking kinderen en/ of cliënten te kunnen behandelen of te begeleiden.